1. بعد از بررسی های انجام شده تصمیم گرفتیم تغییرات اساسی در انجمن ایجاد کنیم

    این سیستم دارای امکانات بیشتری هست که باعث جذابیت انجمن خواهد شد

    امیدواریم از طرح جدید انجمن خوشتون بیاد

  2. به خاطر برخی تغییرات در روند انجمن

    دسترسی مدیریت از همه کاربران برداشته شده

    به زودی روند و قوانین جدید اعلام خواهد شد

براي بيشتر جذب شدن كلسيم چه كنيم؟

شروع موضوع توسط mahshid ‏9/7/14 در انجمن تغذیه

  1. mahshid

    mahshid New Member

    تاریخ عضویت:
    ‏9/7/14
    ارسال ها:
    5
    تشکر شده:
    0
    امتیاز:
    1
    جنسیت:
    زن
    [​IMG]

    ماست و پنیر
    ماست هم ارزش غذایی به اندازه شیر دارد .اگر شما به لاکتوز شیر حساسیت دارید ، ماست و پنیر حاوی لاکتوز کمتری است .می توانید از محصولاتی استفاده کنید که کم لاکتوز هستند . اگر لاکتوز از شیر حذف شود ارزش میزان کلسیم آن حذف نمی شود

    .ماهی ساردینخوردن شیرو فراورده های حاوی کلسیم تنها راه جذب کلسیم نیست . از دیگر مواد غذایی که حاوی مقدار زیادی کلسیم است ، ماهی ساردین است .همه ماهی هایی که استخوان های کوچکی دارند ،سرشار از کلسیم هستند که برای استقامت استخوان ها مفید است

    .سبزیجاتتمامی سبزیجات حاوی مقادیر زیادی کلسیم هستند .سبزیجاتی که برگ های تیره دارند و یا سبزیجاتی نظیر کلم پیچ ، شلغم حاوی کلسیم هستند

    .نمک نخوریدنمک از جمله مواد غذایی است که بدن را از کلسیم محروم می کند .هرچه قدر بیشتر نمک بخورید ، کلسیم بیشتری به همراه ادرار دفع می کنید

    .نور آفتابوقتی بدن ما در برابر نور آفتاب قرار می گیرد ویتامین د تولید می کند . وقتی افراد در مکان هایی که هوا همیشه ابری است زندگی می کنند ، ویتامین د کمتری جذب بدنشان می شود بنابراین نیاز می بینند که از مکمل های کلسیمی استفاده کنند .