1. بعد از بررسی های انجام شده تصمیم گرفتیم تغییرات اساسی در انجمن ایجاد کنیم

    این سیستم دارای امکانات بیشتری هست که باعث جذابیت انجمن خواهد شد

    امیدواریم از طرح جدید انجمن خوشتون بیاد

  2. به خاطر برخی تغییرات در روند انجمن

    دسترسی مدیریت از همه کاربران برداشته شده

    به زودی روند و قوانین جدید اعلام خواهد شد

غریزه جنسی! (حتما بخونید!)

شروع موضوع توسط mehdiastro ‏31/7/11 در انجمن بحث و تبادل نظر

  1. mehdiastro

    mehdiastro مدیر کل سایت هیات مدیره

    تاریخ عضویت:
    ‏23/7/11
    ارسال ها:
    4,881
    تشکر شده:
    16
    امتیاز:
    38

    مرتب تویه تاپیک ها مختلف بحث از حجاب میشد و یه عده از دوستان مرتب رو حرف خودشون پافشاری میکردن که اگه حجاب نباشه جلوی غریزه ی جنسی مرد رو نمیشه گرفت و اگه محدودیت نباشه جامعه به فساد کشیده میشه .واینکه محدودیت های ایجاد شده خوب هست (تاکید میکنم محدودیت ها فقط شامل حجاب نمیشه!) و دیگه اینکه تویه بحث هایی هم مطرح میشد که جداسازی جنسیتی کار مفیدی هست.
    یه عده دیگه دوستان هم میگفتن که غریزه جنسی رو میشه جلوش رو گرفت و اینکه "به خوده آدم بستگی داره" .
    مطلبی رو از کتاب "آناتومی جامعه" تالیف پروفسور فرامرز رفیع پور براتون تایپ کردم تا تاثیر غریزه و تاثیر محدودیت رو براتون بگم .
    اول یه توضیح مختصر درمورد پروفسور رفیع پور بهتون میگم که بدونید حرفاشون قابل اعتماد هست . ایشون استاد دانشگاه هوهن هایم آلمان هستن . مدرک پروفسوراشونم هم از آمریکا گرفتن و سال 1375 به عنوان استاد نمونه پذیرفته شدن . در حال حاضر هم فک میکنم استاد جامعه شناسی دانشگاه شهید بهشتی هستن و کتابهای ایشون منبع درسی دانشجویان هست .
    این کتاب تو دانشگاه خودمون هم تدریس میشه (اینو هم گفتم که تاکید بشه حرفها و کتابهای ایشون تو کشور خودمون هم کاملا معتبر هست )
    نکته ی مهم توی این کتاب این هست که تمام مطالبی که بیان میکنن همراه با توضیح و مثال و نمود اجتماعی و با تکیه به نظریات روانشناسانه هست .
    من واسه تایپ این مطالب کلی وقت میذارم! پس لطفا سرسری ازش نگذرید
    __________________



    توی مطلبی که میذارم اول گفته شده که غریزه به قول آقای پورتمن یه مسئله انعطاف پذیر و "باز" یا به عبارتی قابل تغییر هست . و بعد:
    غریزه جنسی هم در فرد و هم در جامعه ،انواع ارزش ها را تولید میکند.بدین منظور ما توجه خود را بیشتر به ایران معطوف میسازیم :
    1-نه فقط گرفتن همسر برای فرد مجرد (از متاهلین پرطمع بگذریم) باارزش است و او آرزوی آن را دارد ،بلکه وسائل و ابزار دستیابی به آن (پول ،خانه،شغل و ...) نیز بسیار باارزش میشوند(= تاثیر اجتماعی)
    2-از طرف دیگر عوامل مختلف موجب میشوند که مردان ، زنان خود را کنترل کنند و این خود یک نوع ارزشگذاری و بها دادن دیگر است .
    کنترل ها به انحاء گوناگون( حریم و هشتی منزل،جدائی در مسجد،در مراسم جمعی،در اتوبوس ... و همچنین از طریق پوشش ...اعمال می شود که بی تاثیر بر نقش زن در جامعه و میزان آموزش و شانس ازدواج او نیست . زیرا:
    -هرچه که روابط اجتماعی انسان محدودتر باشد ،میزان آموزش و یادگیری او کمتر خواهد بود.
    -همچنین از آنجا که حق انتخاب همسر در ایران عموما ابتدا با آقایان است و خانم ها باید منتظر بمانند ،تا کسی برای خواستگاری آن ها بیاید ،لذا شناختن و آشنائی مردان با یک زن به عنوان همسر مناسب ،مستلزم یا تابع ارتباط با آن ها است.
    در نتیجه هرچه این ارتباط محدودتر باشد ،شانس ازدواج دختر کمتر می شود (= تاثیر اجتماعی)
    در صورتی که ما در روستاها میبینیم که دختران و پسران با هم در یک کلاس درس می نشینند ، زنان و مردان در کنار یکدیگر کار میکنند زن هنگام شیر دادن طفل ، حتی سینه اش را بیرون می آورد ،جلوی دیگران به بچه اش شیر می دهد و کسی زبان طمع به لب نمی کشد.همچنین در مکه معظمه ، زنان در کنار مردان به طواف می روند و کسی در فکر مسائل جنسی نیست .
    بنابراین مثال های بالا نشان می دهند ، در صورتیکه شرایط اجتماعی مناسب فراهم آید ، میتوان با میزان کنترل کمتری نیز به اهداف مذهبی دست یافت.
    3- در پی این کنترل و جدائی ، بین احساس نیاز جنسی و امکان ارضای آن ، فاصله ایجاد می شود . این فاصله میل و نیاز جنسی را افزایش می دهد و آن را به ولع (= ارزش فوق العاده) تبدیل می کند . لذا جوانان همواره در فکر یافتن راهی برای ارضای آن خواهند بود .
    4- در صورتیکه راه های مصنوعی ارضاء نیاز جنسی جست و جو شود ، نتیجه اش فساد است و عده ای تخصصشان در این است که از این ولع ارضاء نشده به عنوان تقاضا برای کالاهای فسادآور نظیر فیلم های ویدئوئی جنسی استفاده نمایند (= تاثیر اجتماعی ).
    5- یافتن راه طبیعی ارضاء نیاز ابتدا به شانس موفقیت بستگی دارد که در ایران عامل اصلی آن زیبائی است .افراد زیبا می توانند با انتخاب همسر حتی قشر اجتماعی خود را عوض کنند.چه بسیار دختران فقیر که با شاهزادگان ازدواج کرده اند.همچنین کم نیستند جوانان حتی نه چندان خوش تیپی که به اصطلاح "داماد سرخونه" و از پایگاه اجتماعی خانواده عروس بهره می جویند .چه پست ها و مقام هائی که به این خاطر رد و بدل نمی شود و حتی اداراتی به وزارتخانه تبدیل می شوند تا داماد مقام مناسب کسب نماید.چه جنگ هائی که پادشاهان برای دتیابی به معشوقه خود نکرده اند (= تاثیر اجتماعی).
    6- در صورت شانس کم (یعنی زیبائی کم) ، افراد در پی جبران آن بر می آیند .جراحی پلاستیک بینی ،پوست، شکم و سینه، آرایش، لباس های شکیل و شیک ، تجهیزات کمیاب و باارزش ... بدین علت جست و جو می شوند و از این طریق بازار پزشکان جراح پلاستیک ، فروشندگان بوتیک و تولیدکنندگان (بیشتر خارجی ) گرم می شود . جهیزیه و لباس و جشن نیز همین طریق موجب گرمی بازار و رونق یک بخش اقتصادی می گردد که نیاز به خودنمائی را گسترش می دهند (= تاثیر اجتماعی).
    برنامه عقد ، دفتر رسمی ازدواج و قوانین مربوط به آن و همچنین نیاز به مسکن ، بنگاه های معاملاتی و وزارت مسکن زنجیره های دیگری در مسیر ارضای نیاز جنسی هستند (= تاثیر اجتماعی ).
    7- در مرحله ی تولید مثل نیز مجددا تاثیر این غریزه بر روی ارزش های اجتماعی مشخص می شود .برای بسیاری از انسانها (تا حدی به علت موقعیت نامناسب اجتماعی برای زنان) داشتن فرزند پسر بسیار مهم است . لذا زنانی که پسر می زایند مورد تکریم و محبت داماد و خانواده اش قرار می گیرند و زنان به اصطلاح "دختروار" که بیشتر دختر به دنیا می آورند ، از قرب و منزلت کمتری برخوردار می شوند (=تاثیر اجتماعی).
    بدین ترتیب دور تسلسل دوباره به بها دادن و کنترل شروع می شود .
    کنترل غریزه
    گهلن به جا اشاره می کند که رفتار غریزی در رابطه معکوس است با شعور.یعنی هر چه شعور یک موجود بیشتر باشد ، رفتار غریزی او کمتر و میزان انعطاف پذیری رفتار او بیشتر می شود .آموزش یک راه برای رسیدن به این هدف است . آموزش در حیوانات نیز وجود دارد .به این معنی که آن ها از یکدیگر می آموزند .یعنی فرای غریزه ، برخی از رفتارها را از طریق آزمایش و خطا یا مشاهده دیگر حیوانات یاد میگیرند . در سال های اخیر ، اوائل دهه 1990 ، دانشمندان رفتار شناس انگلیس پی بردند که پرندگان کوچک و سیاهرنگی به نام black bird (ظاهرا به زبان فارسی "مینا" نامیده می شود ) :
    اولا یاد گرفته اند که صبح ها وقتی ماشین های شیر، شیشه های شیر را در جلوی درب منازل قرار می دهند ، آن ها درب شیشه ای شیر را باز کنند و شیر بخورند و ثانیا اطلاعات آموخته شده خود را در یک زمان محدود تا فاصله 5 کیبومتر امنتقال دهند.
    همچنین از طریق آموزش شرطی ، انسانها بسیاری از آموزش های مهم و مفید را به حیوانات می دهند.مثلا سگ های پلیس برای جست و جوی دزدان و یا مواد مخدر ... آموزش میبینند ...البته باید متذکر شد که مربیان قبل از آموزش به میزان هوش و رفتار ارثی این سگ ها بسیار توجه می کنند و هر سگی را برای آموزش برنمیگزینند. مثال حادتر حیوانات درنده در سیرک ها هستند که مربان گاه حتی سر خود را در دهان آنها می کنند و عموما!!نیز سالم به در می آورند.
    وقتی بتوان رفتار غریزی را در حیوانات از طریق آموزش به طور درونی !! کنترل نمود ، این کار در انسان ها بسیار آسان تر خواهد بود . چنان که در بالا به رفتار مردم در مکه معظمه یا در روستا ها اشاره شد . از آن جا که به قول گهلن رفتار غریزی در رابطه معکوس با شعور است ، پس می توان با بالا بردن شعور انسان ها ، رفتار آن ها را به طور درونی کنترل نمود.
  2. seti naz

    seti naz Active Member

    تاریخ عضویت:
    ‏31/10/11
    ارسال ها:
    4,588
    تشکر شده:
    0
    امتیاز:
    36
    جنسیت:
    زن
    ممنون داداشی جالب بود
  3. suzie

    suzie New Member

    تاریخ عضویت:
    ‏13/2/12
    ارسال ها:
    2,272
    تشکر شده:
    0
    امتیاز:
    0
    جنسیت:
    زن
    مرسییی:khansariha (70):
  4. ҒαϮёɱɘℋ

    ҒαϮёɱɘℋ Active Member

    تاریخ عضویت:
    ‏2/4/12
    ارسال ها:
    5,233
    تشکر شده:
    2
    امتیاز:
    38
    جنسیت:
    زن
    جالب بود و یکم نامفهوم:khansariha (132):